קידום ממומן

אסטרטגיות PPC שהעסק שלכם צריך לנסות ב2020

לחברות שמשקיעות בקידום ממומן יש החזר השקעה ממוצע(ROI) של שני דולרים על כל דולר שהושקע. אבל כמובן שאתם לא רוצים ממוצע לאתר שלכם. אתם רוצים שהעסק שלכם ירוויח את הROI הכי טוב שאפשר, וזאת הסיבה ששיפור אסטרטגיית הקידום הממומן צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלכם.

ריכזנו עבורכם 9 אסטרטגיות חדשניות שיעזרו לכם למקסם את הROI של Google Adwords(שהיום כבר ידוע כ-Google Ads)

1. פרסמו במספר פלטפורמות

באופן כללי, רוב העסקים מעדיפים פרסום בגוגל, שזה חכם. עם Google Ads אפשר להגיע לקהלים חדשים של מליוני אנשים או לדייק לקהל המטרה שלכם.

אבל הפרסום בגוגל הוא לא היחיד שמשתלם.

אסטרטגיית PPC - פלטפורמות שונות

תוכלו להגיע לקהל המטרה שלכם גם בפלטפורמות אחרות כמו רשתות חברתיות. פרסום בפייסבוק לדוגמא ידוע כדרך בטוחה לחברות שרוצות להגביר את המודעות למותג, לחזק את נאמנות הלקוחות ואפילו להגדיל מכירות.

שאלה לדוגמא שיכולה לעזור לכם לבחור פלטפורמה מתאימה לשיווק דיגיטלי:
– האם המוצר/שירות כבר מוכר לקהל המטרה שלי ויש לו נפח חיפוש מספיק בגוגל או שזה מוצר שצריך “לדחוף” לאנשים?

אם יש מודעות ונפח חיפוש – התמקדות במנועי החיפוש כמו גוגל ובינג תהיה רעיון חכם. אם אנשים לא מחפשים את המוצר – רשתות חברתיות וGDN הן החברים הכי טובים שלכם. ידעתם שהסיבה העיקרית לכניסה למנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, יוטיוב, היא כדי ללמוד משהו או לצפות בהדרכה? אם יש לכם מה ללמד את הגולשים שלכם, נסו יוטיוב.

יש הרבה פלטפורמות ורשתות לעשות בהם pay per click. ודאו שאתם בוחנים את כולן ואת התאימות שלהן ליעדים ולאסטרטגיה שלכם.

2. הפעילו קמפיין רימרקטינג

קמפיין רימרקטינג הוא חברו הטוב של כל עסק.

כשאתם משתמשים ברימרקטינג כדי לטרגט מחדש לקוחות פוטנציאליים, לדוגמא אנשים שצפו בעמוד מוצר כלשהו – 70% יותר סביר שהם ירכשו את המוצר שלכם מאשר של המתחרים. עם סיכויים כאלה, לרימרקטינג צריך להיות מקום של כבוד בכל באסטרטגיית הPPC שלכם.
“רגע, מה זה בכלל רימרקטינג?”

רימרקטינג זו אסטרטגיית שיווק דיגיטלי שבה מטרגטים מחדש אנשים שביקרו באתר שלך. אתם יכולים ליצור קהלים בגוגל אנליטיקס ולמקד אותם לפי עמוד, מכשיר, זמן שהייה ועוד.

אסטרטגיית PPC 3 - רימרקטינגכשיש לכם קהל מוכן, אתם יכולים ליצור קמפיין רימרקטינג בגוגל אדס. פשוט חברו את האנליטיקס שלכם עם חשבון הגוגל אדס ובמספר קליקים תוכלו לייבא את הקהל. כדי שקמפיין הרימרקטינג שלכם ירוץ תצטרכו שיהיה מספר מסויים של אנשים בקהל. אבל בדרך כלל תהליך בנייה והרצה של קמפיין כזה הוא די חלק.

למרות שאתם יכולים ליצור קמפיין רימרקטינג גם בפלטפורמות אחרות כמו Bing Ads, גוגל היא הבחירה הנפוצה ביותר. הרבה חברות מעדיפות רימרקטינג בגוגל בזכות כמות הגולשים המאסיבית שהיא מציעה, אבל שתי הרשתות שוות את ההשקעה.

אם אתם חדשים ברימרקטינג שירותי הPPC שלנו יכולים לעזור לכם להתחיל.

3.השתמשו בתוספי מודעות

לחברות עם נסיון בשיווק דיגיטלי, תוספי מודעות הם לא חלק חדש מאסטרטגיית קידום ממומן בגוגל. למרות זאת, גוגל ממשיכה להרחיב את רשימת תוספי המודעות שהיא מציעה, אז תמיד צריך להישאר מעודכנים. הנה כמה מתוספים הכי טובים שכדאי לכם לוודא שלא פספסתם:

תוספים לשליחת הודעות

תוסף לשליחת הודעה מאפשר למשתמשי מובייל לשלוח הודעת טקסט לצוות המכירות שלכם. תוכלו לקבל ולענות להודעות שנשלחות למספר טלפון או כתובת אימייל ייעודיים וגם להגדיר תגובה אוטומטית. תוסף מצוין לעסקים מתחום הטיולים והארחה.

תוספים להתקשרות

הוספת מספר הטלפון עם תוסף להתקשרות מקל על הגולשים להתקשר לעסק שלכם. במכשירי מובייל הם יכולים פשוט ללחוץ ולהתקשר מיד לנציג המכירות שלכם. תוספי התקשרות מצויינים לחברות שמספקות שירותי חירום, כמו חשמלאים, מנעולנים וכו’.

תוספי מחיר

תוסף מחיר משמש כדי לספק לגולשים מידע נוסף על המוצרים, המחירים והאפשרויות של המוצר. אפשר להפעיל אותם בקלות, והם מקלים על תהליך הרכישה של הגולשים. תוסף חובה לחנויות איקומרס.

אם אתם רוצים לספק ערך לקהל המטרה שלכם ובנוסף גם לבלוט מהמתחרים, מומלץ להשתמש בתוספים כמה שיותר. לא משנה באיזה תעשייה אתם, רשתות פרסום כמו גוגל מספקות תוספים שמציעים משהו לכל עסק.

תדאגו להכיר את כל התוספים שגוגל מציעים ולנסות לשלב אותם באסטרטגיית הPPC שלכם.

4. עצבו את דף הנחיתה קודם למובייל

היום, הרבה יותר חברות מכוונות למשתמשי מובייל, וזה מ-3 סיבות טובות:

  • יותר מחצי מכמות הגלישה באינטרנט בעולם מגיעה ממכשירי מובייל
  • יותר מ-40% מהרכישות אונליין קורות במכשירי מובייל
  • יותר מ- 50% מלחיצות על מודעות קורות במכשירי מובייל

למרות זאת, הרבה עסקים שוכחים את החשיבות של התאמה למובייל כשמדוברת ב-PPC. למרות שהמודעות יוצגו במכשירי מובייל וטאבלט בלי בעיות, יכול להיות שדף הנחיתה שלכם(או העמוד שאליו אתם שולחים את הגולשים) לא יספק חווית גלישה אידיאלית.

אסטרטגיית PPC 3 - דף נחיתה רספונסיבי

דף נחיתה מצטיין הוא:

  • נטען מהר
  • פונקציונלי
  • חדשני
  • רלוונטי

אם אתם רוצים למקסם את הROI של הקמפיין הממומן שלכם, אתם צריכים עמוד נחיתה שמעוצב ספציפית למובייל. תוכלו ליצור דף נחיתה בעצמכם או לשכור חברה שנותנת שירות בניית דפי נחיתה כדי להבטיח שהמודעות שלך יספקו את חווית המשתמש הכי טובה שאפשר.

5. נסו להשתמש בלוקאלייק ובקהלים דומים

אם אתם מחפשים להכניס אסטרטגיה חדשה לקידום הממומן שלכם, נסו קהלי לוקאלייק בפייסבוק וקהלים דומים בגוגל אדס. למרות שהם בפלטפורמות דומות לשניהם יש תפקיד דומה – הם עוזרים לעסק שלכם להגיע לגולשים דומים לעוקבים, לקוחות או מבקרי האתר שלכם.

קהל לוקאלייק או קהל דומה עוזר לקחת את הטרגוט שלכם לרמה הבאה. בנוסף, פייסבוק וגוגל יוצרות את הקהלים באופן כמעט אוטומטי – כל מה שצריך לעשות זה לספק את הדאטה הראשוני, מה שלא לוקח הרבה זמן.

אסטרטגיית PPC - קהלים דומים ולוקאלייק

לדוגמא, עם Google Ads, תוכלו להשתמש בקהל רימרקטינג (שצריך להכיל לפחות 100 גולשים) כדי לבנות קהל דומה. שילוב קהלים דומים עם קמפיין רימרקטינג בדיספליי יכול להגדיל את אחוז ההמרה ביותר מ40%.

בפייסבוק אתם יכולים להעלות רשימת לקוחות, להשתמש בטראפיק לאתר, פעילות באפליקציה ועוד כדי לבנות קהל לוקאלייק. פייסבוק ממליצה על קהל בגודל של לפחות 1000 אנשים. הרבה חברות שמשתמשות בלוקאלייק רואות הצלחה, ובחלק מהמקרים גם מכפילים את הROI שלהם פי 4.

נסו לשלב באסטרטגיית הPPC שלכם לוקאלייק וקהלים דומים.

6. עבדו עם תקציב פרסום ריאליסטי

הרבה עסקים ניגשים לקידום ממומן עם תקציב לא ריאליסטי. למרות שאתם יכולים לקבוע איזה תקציב שאתם רוצים ברוב הפלטפורמות פרסום, החברה שלכם לא תשיג את התוצאות שאתם רוצים עם תקציב קטן מדי.

כמובן שזה לא אומר שצריך להתפרע עם התקציב כדי להצליח בPPC. אתם צריכים תקציב ריאליסטי שאמור להיות לכם לאחר מחקר עלויות ממוצעות בתעשייה שלכם, כמו עלות לקליק(CPC) ממצועת על המודעות.

כשאתם בודקים כמה המתחרים בתעשייה שלכם מוציאים על פרסום ממומן, אתם יכולים לבנות תקציב מדויק לעסק שלכם. תוכלו להציג את הממצאים של המחקר למקבלי ההחלטות בחברה שלכם כדי לקבל את התקציב המתאים.

אסטרטגיית PPC - תקציב

אם אתם רוצים קו מנחה זריז לכמה כדאי לכם להוציא בחודש על PPC, תוכלו להשתמש בממוצע של עסקים קטנים-בינוניים שעומד על בין 30K ש”ח ל35K ש”ח. העסק שלכם אולי יצטרך פחות או יותר, תלוי בקמפיין שלכם.

7. שלבו ייחודיות והנעה לפעולה בקופי של המודעות

לא משנה באיזה שוק מדובר, כל קמפיין PPC צריך להתמקד בקופי איכותי.

אם הקופי של המודעה לא מושך את הלקוחות שלנו, כל הקמפיין יסבול. אנשים לא ילחצו על המודעות ולא יהיה סיכוי להמיר אותם.

אסטרטגיית PPC - קופי

הנה כמה אסטרטגיות שתוכלו לנסות לשלב בכתיבת המודעה שלכם:

  • דברו במודעה על מה שמייחד את העסק שלכם מהמתחרים. לדוגמא “אם הפיצה לא אצלכם תוך 30 דקות, אתם מקבלים אותה חינם”. או “בכל הזמנה בחנות מעל 200 ש”ח מקבלים מתנה”. וכו’.
  • הדגישו מחירים רלוונטים ומבצעים
  • כללו הנעה לפעולה חזקה כמו “קנה עכשיו”, “להרשמה”, “הירשמו עכשיו”
  • ודאו שדף הנחיתה כולל את מה שהמודעה מבטיחה
  • אל תתמקדו בתכונות של המוצר או השירות שלכם. תתמקדו ברווח שיוצא ללקוח מזה

כתיבת קופי חזק יכולה לקחת זמן, אבל יכולה להיות לה השפעה עצומה על ביצועי הקמפיין שלכם. שימו זאת בעדיפות גבוהה. אתם יכולים גם לשכור קופירייטר שיכתוב לכם את המודעות.

תתחילו מלעבור על כל המודעות שלכם וליצור רשימה של אלה שצריך לשפר.

8. השתמשו במודעות חיפוש ובאנרים רספונסיביות

עם Google Ads, אתם יכולים להשתמש לא רק במודעות באנרים רספונסיביות אלא גם במודעות חיפוש רספונסיביות. מודעה רספונסיבית, בין אם זאת מודעת חיפוש או מודעת באנר, עוזרת לחברה שלכם לשים חלק מניהול הPPC על אוטומט, ולמנף את הכוח של למידת מכונה בגוגל אדס.

אסטרטגיית PPC - מודעות רספונסיביות

הפלטפורמה תיצור עשרות שילובים של קופי ותמונות למודעות שתזינו לה, ותאסוף דאטה על הביצועים שלהם כשהיא מגישה אותם למשתמשים. הדאטה הזה עוזר לגוגל ולכם להבין איזה שילוב קופי ותמונות עובד הכי טוב.

ולעסק שלכם זה אומר מודעות חכמות יותר, טובות יותר ואפקטיביות יותר. זה גם מאפשר לכם יותר גמישות כי אתם יכולים להעלות למודעה מספר כותרות ומספר תיאורים שגוגל יכולה לבחון.

נסו לשלב מודעות רספונסיביות בקמפיין שלכם כדי לגלות אם הן יכולות לשפר אותו.

9. שלבו מבחני A/B

אף פעם לא מומלץ להפעיל מודעה ולעזוב אותה בקידום ממומן. תמיד כדאי לבדוק את הביצועים שלה לפחות פעם בשבוע ולשלב מבחני A/B.

גוגל אדס מאפשרים לכם לעשות זאת על ידי יצירת ניסויים בקמפיינים. כמו כן תמיד ממולץ (למודעות חיפוש) ליצור 3-4 מודעות עם מסרים שונים כדי למצוא את הכי טוב.

PPC strategy - a/b testing

עם ניסויים בקמפיינים, העסק שלכם יכול לבחון מספר גורמים כמו:

  • בידים
  • טרגוט קהלים
  • טרגוט מקומות
  • ועוד הרבה

תוכלו להשוות את ביצועי הניסוי עם הבקרה. זה מאפשר לעסק שלכם להפסיק לנחש ולקבל החלטות מבוססות נתונים כשאתם עושים אופטמיזציה ושיפור של הקמפיין שלכם.

התחילו לעשות רשימה של ניסויים בקמפיין שלכם ולמדוד אותם אחד אחד.

מחפשים ניהול קמפיינים מותאם אישית?

עם 9 האסטרטגיות האלה, העסק שלכם יכול לשדרג את הקמפיינים הממומנים שלו. יש הרבה גישות ואסטרטגיות בקידום ממומן וכדי למצות את הפוטנציאל המלא תוכלו להתחיל לעבוד עם חברת PPC.

אם אתם מחפשים קמפיינים ממוקדי ביצועים של חיפוש, באנרים, יוטיוב או סושיאל מדיה – DigitaLab יכולים לעזור. שירותי פרסום ממומן בגוגל שלנו ושירות הפרסום ממומן ברשתות חברתיות יאפשרו לעסק שלכם להגיע לתוצאות שאתם רוצים.

צפו באחד מהמקרי בוחן PPC שלנו כדי לראות מה אנחנו יכולים לעשות או צרו איתנו קשר כדי ללמוד עוד!

Author

אור שוורץ

מייסד ומנכ"ל Digitalab. מקדם ובונה אתרים מ2012, חולה על כל דבר שקשור לביצועים ואנליטיקס ובחור נחמד סך הכל

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *