איתנו תראו תוצאות

קידום ממומן שמצמיח עסקים

הגישה שלנו לקידום ממומן היא פשוטה: אין דבר כזה קמפיין מספיק טוב! 

הגענו ליעד שהצבנו בתחילת הקמפיין? לא נשב רגל על רגל אלא נציב יעד יותר שאפתני ונשבור את הראש כל יום עד שנגיע אליו.

המטרה שלנו היא גם פשוטה – מקסימום רווחיות מהתקציב שלכם, ותמיד נמצא דרכים חדשות לשפר ודברים חדשים לבחון כדי להגיע לשם.

למה לעשות איתנו PPC

01
01
נסיון של שנים ותוצאות מוכחות

אנחנו לא נשים ג'וניור על הקמפיין שלכם שילמד על חשבון התקציב. רק קמפיינרים מנוסים שיודעים מה הם עושים ינהלו את הקמפיין

02
02
שקיפות מלאה

איתנו תקבלו כל חודש דו"ח מפורט שמראה בדיוק על מה הוצאנו את התקציב לאחר שהחלטנו איתכם על אסטרטגיה, ותקבלו גישה מלאה לכל מערכת שננהל עבורכם

03
03
ללא התחייבות לטווח ארוך

אנחנו מספיק בטוחים שתהיו מרוצים מהתוצאות שלנו כדי שכל חודש תבחרו מחדש להישאר איתנו. החלטתם להפסיק את הקמפיין? אין בעיה - 14 יום התראה זה כל מה שאנחנו מבקשים.

04
04
עובדים בשביל הרווחיות של העסק שלך

מכירים את אלה: "אז מה אם לא קיבלת לידים, תראה כמה גבוה הCTR"... לא איתנו. כל החלטה שאנחנו מקבלים על הקמפיין היא על פי דבר אחד: האם זה מכניס לעסק שלך יותר כסף או לא. כשעובדים בצורה הזאת - אי אפשר לטעות.

איך זה עובד

arrow
1
יעדים-min
הצבת יעדים

נתחיל מסיעור מוחות יחד איתכם שבו נבין מה אנחנו רוצים להשיג ואיך נדע שהשגנו אותו. אנחנו נבחן את דרכי הפעולות הכי נכונות להשגת היעדים.

arrow
2
מחקר ואסטרטגיה
מחקר ואסטרטגיה

אנו מנתחים את העסק, השוק והלקוחות, מזהים את קהל היעד ואת הדרך הכי טובה להגיע אליו, מה המסר הכי מתאים לכל סוג לקוח בכל שלב של המשפך השיווקי.

arrow
3
הקמה-min
הקמה וניהול הקמפיינים

לאחר שאספנו את כל המידע, נתחיל את החלק הטכני הכולל הקמת הקמפיינים, הגדרת מעקב אחרי ההמרות, כתיבת מודעות, קביעת הבידים ועוד.

4
envio-47 (2)-min
ניתוח ואופטמיזציה

בחודשים הראשונים אנחנו עוברים על הקמפיינים בתדירות יומית בכדי להמשיך לשפר אותו לפי הנתונים. בכל חודש ישלח לכם דוח מפורט של התוצאות.

וכמובן, לא רק דיבורים והבטחות:

רוצים גם? בואו נדבר

שאלות נפוצות

מה זה PPC?

PPC או קידום ממומן, זה ראשי תיבות של Pay Per Click. זה מודל בשיווק דיגיטלי שבו המפרסם משלם סכום קטן כל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלו. בעיקרון זאת דרך לקנות ביקורים באתר שלך במקום להשיג אותם בצורה טבעית(שזה נקרא קידום אורגני או SEO).

פרסום בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים זאת אחת הצורות הכי פופולריות של PPC. השיטה מאפשרת למפרסם לקבוע כמה כסף הוא מוכן לשלם כדי שהמודעה תופיע במיקום מסוים בתוצאות החיפוש כשמישהו מחפש מילת מפתח, או בנכסים אחרים של גוגל כמו יוטיוב, ג'ימייל ועוד.

כל פעם שגולש לוחץ על המודעה ומגיע לאתר שלנו, אנחנו כמפרסמים משלמים לגוגל סכום קטן. כשעושים PPC כמו שצריך, הסכום הוא זניח, מכיוון שהביקור באתר שווה לנו יותר ממה שאנחנו מוכנים לשלם עליו. דוגמא: אם אנחנו משלמים 5 שקל לקליק, היו 100 קליקים לאתר ומתוכם 2 הפכו למכירות שכל מכירה שווה לנו 300 שקל - הרווחנו 100 שקל. אם כל מכירה שווה לנו 2000 שקל - הרווחנו 3500 שקל וכן הלאה.

כדי לבנות קמפיין מנצח צריך לעשות הרבה דברים: מחקר מילות מפתח שבו נבחר את הביטויים שעליהם יופיעו המודעות, ארגון המילים האלה בקמפיינים וקבוצות מודעות שונות כך שכל מודעה תהיה רלוונטית למילות החיפוש, אופטמיזציית עמודי הנחיתה להגברת המרות ועוד. בדומה לקידום אורגני, ככל שהמודעות ודפי הנחיתה שלכם יותר רלוונטים למה שהגולש חיפש, מנועי החיפוש יצ'פרו אתכם ביותר חשיפות בעלות נמוכה יותר, ובכך הקמפיין יהיה רווחי יותר. לכן אם אתם רוצים להתחיל קידום ממומן, חשוב לעשות את זה נכון.

לקריאה נוספת על קידום ממומן

איזה סוגי קמפיינים אתם עושים?

חיפוש בGoogle Ads ו Bing Ads - כ בטח כבר ראיתם מודעות כאלה ואולי לא הבנתם שזה מודעות. מודעות חיפוש רואים בעיקר בגוגל, למרות שיש אותן גם בבינג. אם חיפשתם משהו בגוגל ששוה לפרסם עליו מודעה, תראו אתן בחלק העליון והתחתון של דף תוצאות החיפוש, ואפשר לזהות אותן על ידי לוגו קטן עם הכיתוב "ad" עליו.

כל פעם שמישהו מחפש ביטוי בגוגל שמפרסמים הגדירו עליו מודעות, מתנהלת סוג של מכירה פומבית מאחורי הקלעים של גוגל שבה נכללים שיקולים כמו כמה כסף המפרסם מוכן לשלם, כמה איכותית ורלוונטית המודעה שלו לחיפוש, כמה מתאים דף הנחיתה ועוד כמה גורמים, ולפי השקלול הזה נקבע המיקום של המודעות בתוצאות החיפוש. זאת אחת הצורות הכי רווחיות של PPC והיתרון שלה על קידום אורגני היא שאפשר לראות תוצאות כבר מההתחלה, בעוד שבSEO צריך לחכות חודשים בדרך כלל.

קמפיין באנרים( GDN או Gmail) - קמפיין GDN מאפשר להראות את הבאנרים שלך בכל אחד מיותר מ2 מליון אתרים שעובדים בשיתוף פעולה עם גוגל, ומאפשרים להגיע לכמעט כל אחד בכל מקום. הטרגוט בקמפיינים כאלה הוא שונה מקמפיינים של חיפוש, כי הוא מתבסס על טרגוט סוגים ספציפים של אנשים במקום מה שהם חיפשו.

אפשר לבחור להציג את המודעות לקהלים ספציפיים בשוק שלכם, או לבחור אנשים שביקרו באתרים דומים לשלכם, או להציג את המודעות באתרים שרלוונטים לתעשייה שלכם. כך אפשר לכוון את הטרגוט ולשפר אותו כדי להגדיל את הרלוונטיות ואת החזר ההשקעה. עוד הבדל הוא שבמודעות האלה משלבים תמונה עם טקסט, מה שמאפשר להגדיל גם מודעות למותג.

פרסום בפייסבוק ובעוד רשתות חברתיות - אם לעסק שלכם יותר מתאים לשווק את עצמו בסושיאל, פרסום ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגראם או לינקדין יכול להיות בול בשבילכם(אם אתם פונים לקהלים בחו"ל אנחנו עושים גם טוויטר ופינטרסט). תוכלו להציג את המודעה לקהלים לפי טרגוט דמוגרפי או תחומי עניין, וכמובן לשלב את השיווק עם הפרסום בגוגל. שיטה אחת שעובדת מצוין בתעשיות מסוימות היא חשיפה בגוגל ורימרקטינג בסושיאל. 

מה שאנחנו נוהגים לומר על ההבדל בין חיפוש לסושיאל הוא שבגוגל האתר/דף נחיתה קונה את הגולש. בסושיאל המודעה היא זאת שעושה את רוב ההבדל. 

הבדל נוסף הוא שבגוגל הקליקים בדרך כלל יקרים יותר אבל הטראפיק איכותי יותר, ובסושיאל זול יותר אבל הלידים/טראפיק קרים יותר. תכננו את האסטרטגיה בהתאם.

Remarketing (רימרקטינג) - קרה לכם שביקרתם באתר ולאחר זמן מה קפצה לכם מודעה מהאתר הזה(ואפילו בדיוק המוצר שהתעניינתם בו) במקום אחר? זה רימרקטינג. זאת שיטה מאוד יעילה בקידום ממומן לטרגט אנשים שהביעו עניין במוצר או שירות, אבל יצאו מהאתר בלי להשלים את הפעולה.

מודעת רימרקטינג בזמן הנכון עם המסר הנכון יכולה להיות בדיוק מה שהם צריכים כדי לסיים את הרכישה/ליד באתר. רימרקטינג דינמי לוקח את זה לרמה הבאה ומראה לגולש בדיוק את המוצר שהוא הסתכל בו באתר.

רימרקטינג רב שלבי: טכנית זאת לא קטגוריה שונה מרימרקטינג אבל זה משהו שלא מדברים עליו הרבה אז ניתן לו כמה פסקאות משלו.

בגרסה הזאת של רימרקטינג, יוצרים קמפיין שלא רק מטרגט אנשים שביקרו באתר, אלא מציג להם מודעות שונות בסדר ספציפי ככל שהזמן עובר. לדוגמא חנות וירטואלית - נוכל לבנות קמפיין רימרקטינג דינמי שמדגיש את יתרונות המוצר למי שיצא בלי לקנות, ואחרי כמה ימים להחליף במודעה של משלוח חינם, ואחרי כמה ימים אם עדיין לא קנה, לשים מודעה עם 15% הנחה. 

עם רימרקטינג רב שלבי אפשר לספר סיפור, לבחון מסרים שונים ולמכור את המוצר או שירות בשלבים שונים תלוי כמה זמן עבר מאז שהגולש ביקר באתר.

קמפיין גוגל שופינג: אם יש לכם אתר חנות וירטואלית, קמפיין Shopping יכול להיות יותר אפקטיבי בשבילכם מכל אופציה אחרת. המודעות מופיעות בדרך כלל בקרוסלה מעל תוצאות החיפוש הראשיות, ומאפשרות ללקוחות פוטנציאלים לראות מחירים ותמונות של המוצרים עוד לפני שהם נכנסים לאתר.

מכיוון שהגולש יודע את המחיר ואיך נראה המוצר עוד לפני שהוא לוחץ על המודעה, לכל קליק על המודעות האלה יש סיכוי יותר גבוה לרכישה מאשר קמפיינים אחרים.

לא משנה איזה סוג קמפייין ממומן הכי טוב לעסק שלכם, אפשר להתאים את כולם ליעדים שלכם כדי לטרגט את הקהלים הכי חמים בתעשייה שלכם.

איך PPC יכול לעזור לי לעסק?

קידום ממומן יכול לעזור לעסק לגדול במספר דרכים:

הגדלת רווחיות: בין אם יש לכם חנות אונליין שרוצה למכור יותר סחורה, או שירות מקומי שמחפש להרחיב פעילות, תמיד מה שחשוב זה להגדיל רווחיות. פרסום ממומן בגוגל מאפשר לכם להציג מודעות לקהל שלכם בדיוק בזמן ובמקום שהם מחפשים את המוצר או שירות. קמפיין בנוי היטב יגדיל את כמות הכניסות הרלוונטיות לאתר, את ההמרות ואת הרווחיות.

שליטה בעלויות: המערכת של גוגל מאפשרת לנו למדוד הכל, ולהסיק איזה חלקים בקמפיין רווחיים ואיזה לא. - בין אם אתם מרוויחים על כל מכירה 10000 שקל או 10 שקל - תוכלו לכוון את הביד ואת התקציב בהתאם כדי לשמור על רווחיות בעסק.

בדיקת כדאיות לקידום אורגני:  נגיד שני עורך דין ושוקל להשקיע הרבה זמן וכסף כדי לדרג ראשון על הביטוי "עורך דין פלילי". לפני שאני משקיע הרבה כסף ומתחייב ל6-12 חודשים של עבודה, אוכל לעשות קמפיין ממומן על הביטוי הזה ולמדוד את כמות ואיכות הלידים שאקבל מהביטוי כדי להבין אם זה שווה את ההשקעה.

תוצאות מהירות: אי אפשר להתווכח על החשיבות של SEO, אבל הבעיה איתו היא שזה לוקח זמן לראות תוצאות אמיתיות. אבל עם קידום ממומן, אפשר להריץ קמפיין ממוקד ולהתחיל לראות לידים ורכישות על ההתחלה. זה גם מאפשר לנו לנצל הזדמנויות עסקיות. לדוגמא: כשהתחיל הבלאגן עם הקורונה בישראל, חברת אחסון אתרים מפורסמת קרסה והפסיקה לתת מענה ללקוחות שלה. אם הייתי חברת אחסון, הייתי מקים באותה תקופה קמפיין ממומן כדי להגיע לכל הלקוחות של החברה הזאת כשהם מחפשים ספק חדש - עם קידום אורגני לא הייתי מצליח לנצל את ההזדמנות בזמן.

האם קידום ממומן עוזר לדירוג האורגני בגוגל?

גוגל הצהירה שתוצאות אורגניות ומודעות בגוגל הן 2 דברים שונים ואין להן השפעה אחד על השני. למרות זאת, הרבה פעמים במהלך השנים ראינו מחקרים או מקרים שהראו תוצאות שסתרו את הטענות של גוגל. אם תשאלו אותנו, לקידום ממומן יש השפעה על קידום אורגני, לטובה או לרעה, אבל בעקיפין.

אם נקים מודעה ממומנת על הביטוי "חנות שטיחים" לאתר שלנו - הפעולה הזאת לא תשפיע על הדירוג האורגני, לא משנה כמה כסף נזרוק לשם. א-ב-ל!!!!!: 

אחד הגורמים החשובים ביותר לדירוג אורגני הוא חווית משתמש. ואם בחודש 1000 אנשים שחיפשו "חנות שטיחים" נכנסו לאתר שלי מהמודעה, ורובם חזרו חזרה לגוגל או יצאו מיד - זה סימן לגוגל שהאתר פחות רלוונטי לביטוי"חנות שטיחים" והוא עלול להיפגע בדירוגים. אם לעומת זאת, רוב הגולשים האלה נשארו הרבה זמן באתר, ביקרו בהרבה דפים וכדומה - גוגל יכול לשפר את הנראות האורגנית של האתר על הביטוי "חנות שטיחים".

כנ"ל לגבי פרסום בפייסבוק וברשתות החברתיות האחרות - אם הקידום הממומן מהווה את רוב המשתמשים שנכנסים לאתר שלכם - הbounce rate, זמן השהייה וגורמים דומים יכולים להשפיע לרעה או לטובה על הדירוג האורגני. 

למרות זאת, חשוב מאוד שלא תבנו את הקמפיינים הממומנים שלכם בשביל לנסות לתמרן את התוצאות האורגניות - זאת משימה שנועדה לכישלון. הפוקוס בקמפיין ממומן צריך להיות על החזר השקעה ורווחיות.

איזה מדדים צריך לבדוק כדי לדעת אם הקמפיין טוב או לא?

בין אם אתם מנהלים את הקמפיין בעצמכם או שסומכים על חברה/פרילנסר, חשוב שתדעו איך למדוד את ביצועי הקמפיין ברמת המאקרו כדי שתוכלו להחליט כמה ואם להמשיך להשקיע, והאם המקדם/חברה עושים עבודה טובה, או יושבים רגל על רגל. הנה כמה דברים שכדאי לבדוק:

כסף מבוזבז: קמפיין טוב בנוי בצורה ש80% מהתקציב הולכים לדברים שעובדים ו20% לדברים שכרגע בודקים אם הם עובדים. אם בחשבון המודעות שלכם אתם מטרגטים 200 מילות מפתח אבל רק 5 מהם מביאות רכישות/לידים, אתם כנראה מבזבזים כמות רצינית של כסף. כנ"ל לגבי אם 90% מהלקוחות שלכם הם נשים וחצי מהקליקים הם מנשים והחצי השני גברים - גם פה אתם מבזבזים. תמיד כדאי להסתכל על כמה כסף הוצאנו לכל פלח בכל סוג של טרגוט ומה שלא מביא עבודה לסגור או לשנות. המדד הכי חשוב בקמפיין זה כמובן - כמה כסף הוא מרוויח או מפסיד לכם כל חודש.

ציון איכות (Quality score): ציון האיכות הוא אחד המדדים החשובים לקמפיין הממומן שלכם. גוגל, גם בממומן, רוצה לספק לגולשים את התוכן הכי רלוונטי למה שהם חיפוש. לכן היא נותנת לכל מילת מפתח ציון איכות. שמשקף את הביצועים של הביטויים ומראה לנו איפה אפשר להשתפר.

Quality score מורכב מ3 גורמים:
- CTR צפוי שזאת הערכה של גוגל מה יהיה אחוז ההקלקות על המודעה.

  • רלוונטיות המודעה שזה מדד שמנסה להבין כמה הטקסט במודעה קשור למילת המפתח
  • חווית דף נחיתה שעם זה גוגל מנסה להבין אם דף הנחיתה הוא שימושי ורלוונטי לגולשים שלחצו על המודעה אחרי חיפוש המילה

הQuality Score, בשילוב עם הגובה הביד ועוד כמה גורמים, הוא חלק ממה שקובע את מיקום המודעה וכמה נשלם עליה.

אם הוא נמוך משמעותית(מתחת ל6 לדוגמא) כדאי לבדוק ולמצוא דרך לשפר אותו כך שמילת החיפוש תהיה רלוונטית למודעה ולדף הנחיתה.

Impression share(נתח חשיפות): נתח חשיפות הוא היחס בין כמות הפעמים שהמודעה שלך הופיעה לבין כמות הפעמים שהמודעה יכלה להופיע. אם נתח החשיפות הוא נמוך, המודעה לא מופיעה בגלל ביד נמוך מדי או תקציב לא מתאים בדרך כלל.  לפעמים זה גם אומר שאתם מטרגטים אזור רחב מדי בתקציב לא מספיק, וכדאי לשפר את הקמפיין בהתאם.

CTR: או Clickthrough rate זה עוד מדד חשוב שמשקף את מידת העניין שהמודעה שלכם מייצרת לעומת המודעות של המתחרים. הוא מחושב לפי כמות האנשים שלחצו על המודעה חלקי כמות האנשים שצפו במודעה. אם הCTR שלכם נמוך( סביר זה 2-3 ונמוך זה מתחת ל1 ככלל אצבע) והIS גבוה - זה בדרך כלל אומר שהמודעה שלכם לא מספיק מושכת וכדאי לשפר אותה.

יש עוד עשרות מדדים בקידום ממומן, ומנהל קמפיינים מנוסה צריך להכיר ולעבוד עם כולם, אך אלה הדברים העיקריים שכדאי לשפוט על פיהם את איכות הקמפיין.

כמה תקציב כדאי לי להקצות לקמפיין?

חישוב התקציב צריך להתבצע בהתאם ליעדים של העסק:
יעד לדוגמא 1: לידים - אנחנו רוצים 100 לקוחות חדשים בחודש הקרוב.

נתחיל מלחשב כמה לידים צריך בשביל להשיג 100 לקוחות. אם העסק שלכם סוגר בממוצע 2 מתוך 10 לידים, נצטרך 500 לידים. 

עכשיו אם אנחנו יודעים מביצועי עבר שמכל 100 גולשים שנכנסים לאתר, 5 משאירים ליד, אנחנו יודעים שנצטרך 2500 קליקים בחודש.

נבדוק כמה עולה קליק ממוצע על המילים שאנחנו רוצים להשתמש בהן בקמפיין, נגיד 5 ש"ח. 

עכשיו אנחנו יודעים שבשביל להביא 100 לקוחות חדשים בחודש לעסק, נצטרך תקציב של 2500*5 שזה 12,500 ש"ח. 

כמובן שהנוסחה מבוססת על הערכות בלבד והתוצאות עשויות להיות יותר או פחות טובות בהתאם למקצועיות של מנהל הקמפיין, אבל זאת נקודת התחלה טובה.

וכמה יעלה התענוג איתכם?

אצלנו התעריף נקבע לפי התקציב החודשי של הקמפיין - קמפיין עם תקציב של 1500 ש"ח לא יצריך את אותה כמות עבודה בחודש של קמפיין עם תקציב של 50,000 ש"ח. אנחנו מחלקים את החבילות שלנו גם לפי קידום ממומן לאיקומרס שזה מתחיל ב1850 לחודש פר פלטפומרה וקידום ממומן לאתר תדמית/לידים שזה מתחיל ב1350 ש"ח לחודש פר פלטפורמה. דברו איתנו להצעה מדויקת.

האם נדרשת התחייבות?

כל חודש אנחנו נוכיח את עצמנו מחדש. התוצאות שתקבלו ישאירו אתכם איתנו, ואם לא תראו אותן - לא מגיע לנו לנהל את הקמפיין. הדבר היחיד שאנחנו מבקשים היא התראה של 14 יום לפני הפסקת העבודה.