חיפוש בGoogle Ads ו Bing Ads - כ בטח כבר ראיתם מודעות כאלה ואולי לא הבנתם שזה מודעות. מודעות חיפוש רואים בעיקר בגוגל, למרות שיש אותן גם בבינג. אם חיפשתם משהו בגוגל ששוה לפרסם עליו מודעה, תראו אתן בחלק העליון והתחתון של דף תוצאות החיפוש, ואפשר לזהות אותן על ידי לוגו קטן עם הכיתוב "ad" עליו.
כל פעם שמישהו מחפש ביטוי בגוגל שמפרסמים הגדירו עליו מודעות, מתנהלת סוג של מכירה פומבית מאחורי הקלעים של גוגל שבה נכללים שיקולים כמו כמה כסף המפרסם מוכן לשלם, כמה איכותית ורלוונטית המודעה שלו לחיפוש, כמה מתאים דף הנחיתה ועוד כמה גורמים, ולפי השקלול הזה נקבע המיקום של המודעות בתוצאות החיפוש. זאת אחת הצורות הכי רווחיות של PPC והיתרון שלה על קידום אורגני היא שאפשר לראות תוצאות כבר מההתחלה, בעוד שבSEO צריך לחכות חודשים בדרך כלל.
קמפיין באנרים( GDN או Gmail) - קמפיין GDN מאפשר להראות את הבאנרים שלך בכל אחד מיותר מ2 מליון אתרים שעובדים בשיתוף פעולה עם גוגל, ומאפשרים להגיע לכמעט כל אחד בכל מקום. הטרגוט בקמפיינים כאלה הוא שונה מקמפיינים של חיפוש, כי הוא מתבסס על טרגוט סוגים ספציפים של אנשים במקום מה שהם חיפשו.
אפשר לבחור להציג את המודעות לקהלים ספציפיים בשוק שלכם, או לבחור אנשים שביקרו באתרים דומים לשלכם, או להציג את המודעות באתרים שרלוונטים לתעשייה שלכם. כך אפשר לכוון את הטרגוט ולשפר אותו כדי להגדיל את הרלוונטיות ואת החזר ההשקעה. עוד הבדל הוא שבמודעות האלה משלבים תמונה עם טקסט, מה שמאפשר להגדיל גם מודעות למותג.
פרסום בפייסבוק ובעוד רשתות חברתיות - אם לעסק שלכם יותר מתאים לשווק את עצמו בסושיאל, פרסום ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגראם או לינקדין יכול להיות בול בשבילכם(אם אתם פונים לקהלים בחו"ל אנחנו עושים גם טוויטר ופינטרסט). תוכלו להציג את המודעה לקהלים לפי טרגוט דמוגרפי או תחומי עניין, וכמובן לשלב את השיווק עם הפרסום בגוגל. שיטה אחת שעובדת מצוין בתעשיות מסוימות היא חשיפה בגוגל ורימרקטינג בסושיאל.
מה שאנחנו נוהגים לומר על ההבדל בין חיפוש לסושיאל הוא שבגוגל האתר/דף נחיתה קונה את הגולש. בסושיאל המודעה היא זאת שעושה את רוב ההבדל.
הבדל נוסף הוא שבגוגל הקליקים בדרך כלל יקרים יותר אבל הטראפיק איכותי יותר, ובסושיאל זול יותר אבל הלידים/טראפיק קרים יותר. תכננו את האסטרטגיה בהתאם.
Remarketing (רימרקטינג) - קרה לכם שביקרתם באתר ולאחר זמן מה קפצה לכם מודעה מהאתר הזה(ואפילו בדיוק המוצר שהתעניינתם בו) במקום אחר? זה רימרקטינג. זאת שיטה מאוד יעילה בקידום ממומן לטרגט אנשים שהביעו עניין במוצר או שירות, אבל יצאו מהאתר בלי להשלים את הפעולה.
מודעת רימרקטינג בזמן הנכון עם המסר הנכון יכולה להיות בדיוק מה שהם צריכים כדי לסיים את הרכישה/ליד באתר. רימרקטינג דינמי לוקח את זה לרמה הבאה ומראה לגולש בדיוק את המוצר שהוא הסתכל בו באתר.
רימרקטינג רב שלבי: טכנית זאת לא קטגוריה שונה מרימרקטינג אבל זה משהו שלא מדברים עליו הרבה אז ניתן לו כמה פסקאות משלו.
בגרסה הזאת של רימרקטינג, יוצרים קמפיין שלא רק מטרגט אנשים שביקרו באתר, אלא מציג להם מודעות שונות בסדר ספציפי ככל שהזמן עובר. לדוגמא חנות וירטואלית - נוכל לבנות קמפיין רימרקטינג דינמי שמדגיש את יתרונות המוצר למי שיצא בלי לקנות, ואחרי כמה ימים להחליף במודעה של משלוח חינם, ואחרי כמה ימים אם עדיין לא קנה, לשים מודעה עם 15% הנחה.
עם רימרקטינג רב שלבי אפשר לספר סיפור, לבחון מסרים שונים ולמכור את המוצר או שירות בשלבים שונים תלוי כמה זמן עבר מאז שהגולש ביקר באתר.
קמפיין גוגל שופינג: אם יש לכם אתר חנות וירטואלית, קמפיין Shopping יכול להיות יותר אפקטיבי בשבילכם מכל אופציה אחרת. המודעות מופיעות בדרך כלל בקרוסלה מעל תוצאות החיפוש הראשיות, ומאפשרות ללקוחות פוטנציאלים לראות מחירים ותמונות של המוצרים עוד לפני שהם נכנסים לאתר.
מכיוון שהגולש יודע את המחיר ואיך נראה המוצר עוד לפני שהוא לוחץ על המודעה, לכל קליק על המודעות האלה יש סיכוי יותר גבוה לרכישה מאשר קמפיינים אחרים.
לא משנה איזה סוג קמפייין ממומן הכי טוב לעסק שלכם, אפשר להתאים את כולם ליעדים שלכם כדי לטרגט את הקהלים הכי חמים בתעשייה שלכם.