מה נכסה במדריך

מה זה PPC ואיך זה עובד?

 

PPC או Pay Per Click זאת דרך בשיווק דיגיטלי שמאפשרת למפרסמים לשלם עמלה קטנה כל פעם שהגולש לוחץ על המודעה שלהם. אפשר לומר שזאת דרך לקנות יותר ביקורים לאתר, במקום להשיג אותם בצורה טבעית כמו בקידום אורגני(SEO).

 

פרסום ממומן בגוגל חיפוש זאת האחת הדרכים הפופולריות לעשות PPC. זה מאפשר למפרסמים לשים ביד(המחיר שהם מוכנים לשלם לקליק) על מיקומים בדף תוצאות החיפוש, כך שהמודעות שלהם יופיעו בעמוד כשמישהו מחפש ביטוי שקשור למילת המפתח. לדוגמא אם נשים ביד על הביטוי ” חברת פרסום בגוגל “, המודעה שלנו יכולה להופיע בדף כשמישהו מחפש את זה וכך נוכל למשוך לקוחות חדשים לעסק.

דוגמא לSERP

כל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שמביאה גולשים לאתר שלנו, אנחנו משלמים לגוגל עמלה קטנה. כשעושים את זה נכון, העמלה הזאת לא משמעותית, מכיוון שהביקור באתר שווה לנו יותר מהסכום שאנחנו משלמים עליו. אם שילמנו 10 ש”ח על קליק, אבל הקליק הזה הביא לנו מכירה ב1000 ש”ח, הרווחנו.

בניית קמפיין פרסום בגוגל ששווה את הקליקים דורשת הרבה השקעה: מחקר ובחירה של מילות מפתח נכונות, סידור המילים האלה בקבוצות מודעות וקמפיינים בצורה חכמה,  הקמת דפי נחיתה למקסימום המרות, ועוד. כל העבודה הקשה הזאת משתלמת כי אם המודעות ודפי הנחיתה שלכם רלוונטים ואיכותיים למשתמש, גוגל יגבו ממכם עמלה נמוכה יותר על הקליקים ויחשפו את המודעה שלכם יותר – מה שיוביל ליותר רווחיות של הקמפיין. לכן אם אתם רוצים להיכנס לעולם הקידום הממומן, חשוב ללמוד לעשות את זה נכון.

ההבדל בין ממומן לאורגני

ההבדל העיקרי בין SEO לPPC הוא בקידום אורגני הטראפיק לאתר הוא “חינם” ובPPC הטראפיק הוא בתשלום. עוד כמה הבדלים בולטים הם:

מיקום בדף תוצאות החיפוש

מודעות של קידום ממומן בגוגל יופיעו בראש או בתחתית הדף, ותוצאות אורגניות יופיעו בראש הדף רק כשאין מודעה על הביטוי.

ההבדל בין אורגני לממומן

עלות

הזכרנו שטראפיק מאורגני הוא “חינמי” וממומן הוא בתשלום. אבל במציאות שום דבר לא באמת בחינם אז בואו נסביר.

כמעט על כל ביטוי ששוה לדרג עליו באורגני יש תחרות גבוהה וכדי להופיע ראשונים – נצטרך אתר איכותי יותר טוב מזה של המתחרים, אסטרטגיה לטווח ארוך והרבה השקעה וסובלנות. זה לא נדיר שחברות משקיעות אלפי ועשרות אלפי שקלים בחודש במשך חודשים ושנים כדי להגיע למיקומים הראשונים בגוגל באורגני – אין קיצורי דרך.

מצד שני, בקידום ממומן אתם קובעים תקציב, וכמה אתם מוכנים לשלם והמודעה שלכם מוכנה להופיע בתוצאות החיפוש כבר מהיום הראשון.

בPPC תשלמו על קליקים על המודעות והמחיר ייקבע לפי התחרותיות של המילה, כמה איכותית המודעה שלכם, וגורמים נוספים. התקציב החודשי המינימלי המומלץ לעסק קטן עם אתר תדמית או דף נחיתה הוא כ1500 ש”ח, ואם יש לכם איקומרס – תתחילו מ4000 ש”ח בחודש.

כמות גולשים פוטנציאלית

אם הצלחתם להגיע למצב שהאתר שלכם מדרג על מילים חשובות בתעשייה שלכם – תקבלו גולשים לאתר 24/7 בלי לשלם שקל נוסף, ולכן הפוטנציאל להשיג יותר גולשים הוא באורגני.

סיבה נוספת היא שחלק מהגולשים(בעיקר אלה עם זיקה לדיגיטל) אוטומטית מדלגים על מודעות ומחפשים את התוצאות האורגניות, כי הם יודעים שהרבה פעמים זה יותר רלוונטי למה שהם מחפשים.

פוטנציאל לידים ורכישות

אם השגתם 1000 כניסות לאתר מהאורגני ו1000 כניסות לאתר מהממומן בזמן נתון, מאיפה יותר סביר שהגיעו יותר לידים או רכישות?

אם הקמפיין הממומן שלכם בנוי כמו שצריך, מטורגט לקהלים הכי חמים, ועבר אופטמיזציה – יותר סביר שממנו. הסיבה היא שבקידום אורגני הרבה פעמים עמוד מסוים ידרג על ביטויים נוספים מלבד אלה שתכננו, ולא כולם יהיו רלוונטים לעסק. לעומת זאת בקמפיין ממומן שבנוי ומנוהל נכון, המודעה שלכם תופיע 100% מהמקרים מול לקוחות פוטנציאלים שמתעניינים במוצרים/שירותים שלכם.

אז מתי כדאי קידום ממומן ומתי כדאי קידום אורגני

אי אפשר לענות על השאלה הזאת חד משמעית כי זה כל עסק הוא שונה והתשובה יכולה להיות גם שונה בתקופות שונות.

עסק מקומי קטן בתחום עם מעט תחרות שצריך רק כמה לידים בשבוע יכול להתחיל עם קידום אורגני כי יהיה לו יחסית קל להתקדם.

חנות איקומרס חדשה בתחום האופנה בארצות הברית שצריכה להתחרות עם אמזון ואיביי – לא תגיע למקומות הראשונים באורגני בזמן הקרוב, ולמרות שבטח כדאי לה להשקיע בזה כדי להתקדם בטווח הארוך, עדיף לה להתמקד בממומן כדי להשיג מכירות בטווח הקצר ולהתחיל לבנות את המותג שלה.

הנה כמה שאלות שיכולות לעזור לכם להחליט:

  • מה העלות לקליק בתחום שלכם והאם זה משתלם ביחס למה שאתם מרוויחים ממכירה?
  • מה רמת התחרות בתוצאות האורגניות?
  • האם האתר שלכם חדש או ותיק ומוכר יחסית?
  • חשוב לכם להשיג מכירות ולידים עכשיו או שאתם מסתכלים על הטווח הארוך יותר?

ההשפעה של PPC על קידום אורגני

גוגל הצהירה שתוצאות אורגניות ומודעות בגוגל הן 2 דברים שונים ואין להן השפעה אחד על השני. למרות זאת, הרבה פעמים במהלך השנים ראינו מחקרים או מקרים שהראו תוצאות שסתרו את הטענות של גוגל. אם תשאלו אותנו, לקידום ממומן יש השפעה על קידום אורגני, לטובה או לרעה, אבל בעקיפין.

אם נקים מודעה ממומנת על הביטוי “חנות שטיחים” לאתר שלנו – הפעולה הזאת לא תשפיע על הדירוג האורגני, לא משנה כמה כסף נזרוק לשם. א-ב-ל!!!!!:

אחד הגורמים החשובים ביותר לדירוג אורגני הוא חווית משתמש. ואם בחודש 1000 אנשים שחיפשו “חנות שטיחים” נכנסו לאתר שלי מהמודעה, ורובם חזרו חזרה לגוגל או יצאו מיד – זה סימן לגוגל שהאתר פחות רלוונטי לביטוי”חנות שטיחים” והוא עלול להיפגע בדירוגים. אם לעומת זאת, רוב הגולשים האלה נשארו הרבה זמן באתר, ביקרו בהרבה דפים וכדומה – גוגל יכול לשפר את הנראות האורגנית של האתר על הביטוי “חנות שטיחים”.

כנ”ל לגבי פרסום בפייסבוק וברשתות החברתיות האחרות – אם הקידום הממומן מהווה את רוב המשתמשים שנכנסים לאתר שלכם – הbounce rate, זמן השהייה וגורמים דומים יכולים להשפיע לרעה או לטובה על הדירוג האורגני.

למרות זאת, חשוב מאוד שלא תבנו את הקמפיינים הממומנים שלכם בשביל לנסות לתמרן את התוצאות האורגניות – זאת משימה שנועדה לכישלון. הפוקוס בקמפיין ממומן צריך להיות על החזר השקעה ורווחיות.

סוגי PPC

גוגל אדס

יש מאות פלטפורמות לעשות בהם פרסום ממומן. השתיים הכי נפוצות הן Google Ads וFacebook Ads. לפרסם בשתיהן יכול להספיק ל90% מהעסקים שמתלבטים על איזה פלטפורמות להוציא את התקציב שלהם.

Google Ads (לשעבר Google Adwords) היא פלטפורמת הPPC הפופולרית ביותר בעולם. היא מאפשרת לבעלי עסקים לפרסם מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל ובנכסים אחרים שלה (כמו רשת המדיה של גוגל שאותה נכסה במאמר אחר)

בגוגל אדס עובדים בשיטת PPC, שבה המפרסם שם ביד על מילות מפתח ומשלם כל פעם שלוחצים על המודעה. כל פעם שמישהו מחפש משהו בגוגל, המערכת בודקת את כל החשבונות שמפרסמים בגוגל אדס ובוחרת את המודעות המנצחות שיופיעו בתוצאות החיפוש. המודעות המנצחות נבחרות לפי כמה פרמטרים, כמו איכות ורלוונטיות מילות המפתח והקמפיינים, וגם גובה הביד על המילות מפתח.

המדד שקובע אם המודעות יופיעו בעמוד ובאיזה מיקום נקרא Page Rank והוא מבוסס על שני גורמים – הביד(המחיר הגבוה ביותר שהמפרסם מוכן לשלם על קליק) וציון האיכות (Quality Score, שזה מדד שמובסס על אחוז ההקלקה, רלוונטיות המודעות, ואיכות דף הנחיתה). המודעות המנצחות מגיעות ללקוחות פוטנציאלים כל עוד התקציב שהגדירו המפרסמים לא אזל. 

מפרסם א'ביד 7 שקלציון איכות 9Ad Rank= 9*7 = 63המודעה תופיע ראשונה
מפרסם ב'ביד 10 שקלציון איכות 5Ad Rank = 10*5 = 50המודעה תופיע שלישית
מפרסם ג'ביד 17 שקלציון איכות 3Ad Rank = 17* 3 = 51המודעה תופיע שנייה
מפרסם ד'ביד 22 שקלציון איכות 2Ad Rank = 22*2= 44המודעה תופיע רביעית

קידום ממומן באמצעות Google Ads יכול להיות ערוץ שיווקי חשוב מאוד לעסק שלכם גם מכיוון בגוגל יש כמות עצומה של טראפיק וזה מאפשר להשיג הרבה חשיפות וקליקים על המודעות שלכם, אבל בעיקר מכיוון שמודעות חיפוש מאפשרות לכם להציג את השירות/מוצר שלכם ללקוחות בדיוק בזמן שהם מחפשים אותו (שיווק Pull), ובכך להגביר את הסיכוי לרכישה.

זה היתרון העיקרי של גוגל על פלטפורמות כמו פייסבוק למשל, ששם מציגים את המודעות לקהלים שעשויים להתעניין במוצר בזמן שהם סתם גוללים בפיד(שיווק Push). המון גורמים יכולים להשפיע על אפקטיביות הקמפיין שלכם. הנה הדברים שכדאי להתמקד בהם:

קופי – אין טעם לשלוט בחלקים הטכניים של הפלטפורמה אם אתם לא יודעים לכתוב קופי במודעה שיגרום לכם לבלוט ולגרום לגולש לרצות את השירות/מוצר שלכם עוד לפני שראה את דף הנחיתה.

ציון איכות – זה המדד של איכות ורלוונטיות המודעה, דף הנחיתה ומילות המפתח שבחרתם. ציון טוב יותר יבאי לכם יותר קליקים בעלויות נמוכות יותר

רלוונטיות של מילות מפתח – כל קבוצת מודעות צריכה להכיל אך ורק מילות מפתח בעלות כוונת משתמש דומה. כל מודעה צריכה להיות רלוונטית לכוונת החיפוש של מילות המפתח בקבוצה שלה.

איכות דף הנחיתה – דף הנחיתה צריך להיות רלוונטי למודעה ולמילים, עם עיצוב איכותי וקופי משכנע, ועם הנעה ברורה לפעולה.

מחקר מילים לפרסום ממומן

מחקר מילים יכול להיות חלק ארוך ומייגע בעבודה, אבל לא היינו משקיעים בו כל כך הרבה זמן אם הוא לא היה כל כך חשוב. הקמפיין בנוי ממילות מפתח, וכדי להצליח בPPC, רשימת המילים שלכם צריכה להשתנות ולגדול באופן שוטף. אם עשיתם מחקר מילים רק פעם אחת, בעת יצירת הקמפיין, אתם בטח מפספסים מאות או אלפי מילים איכותיות, זולות ורלוונטיות שיכולות להביא עוד טראפיק לאתר. 

רשימת מילות מפתח טובה צריכה להיות רלוונטית – אתם לא רוצים לשלם על טראפיק שלא רלוונטי לעסק שלכם. תטרגטו את מילות המפתח שיביאו לCTR גבוה יותר, עלות לקליק נמוכה יותר, והכי חשוב – יותר רווח לעסק שלכם. זאת הסיבה שחשוב לא סתם לבחור מילות מפתח שקשורות לעסק, אלא להבין מה כוונת המשתמש מאחורי כל אחת.

לדוגמא, נגיד שאנחנו חברה שמספקת שירותי ייעוץ ואבטחת מידע. המחשבה הראשונה היא לשים ביד על הביטוי “אבטחת מידע”. הבעיה היא שכשמישהו מחפש את הביטוי, הוא רוצה לדעת מה זה אבטחת מידע, או ללמוד על זה עוד, או אפילו שוקל לקחת קורס – אבל הוא בדרך כלל לא יתעניין בשירותים וזה יגרום לקמפיין לבזבז הרבה כסף. הרבה יותר עדיף לשים כסף על ביטויים כמו “חברת אבטחת מידע”, ו”שירות אבטחת מידע”, שאמנם מחפשים אותם בתדירות נמוכה יותר, אבל אין ספק שהם יהיו רווחיים יותר. 

בנוסף, ככל שמילת מפתח היא ארוכה יותר – בדרך כלל היא תהיה תחרותית פחות ולכן זולה יותר. מילות מפתח ארוכות יותר הן אמנם בעלות נפח חיפוש נמוך אבל ככל שאורך הביטוי מורכב מיותר מילים – המשתמש יודע יותר מה הוא רוצה ויש סיכוי גבוה יותר שהוא קרוב לרכישה מאשר ביטויים של מילה אחת או שתיים שבדרך כלל מסמנות שהוא מעוניין במידע כללי.

רשימת מילות המפתח שאתם עובדים איתה צריכה כל הזמן להשתנות בהתאם לדאטה שנאסף מהקמפיינים שלכם, ובהתאם לשינויים בתעשייה. חלק גדול מהאופטמיזציה זה להסיר מילים נשלא עובדות ולמצוא הזמנויות בביטוים חדשים.

ניהול קמפיין ממומן בגוגל

אחרי שיוצרים את הקמפיינים, צריך לנהל אותם בצורה שוטפת כדי לוודא שהם ממשיכים להיות אפקטיבים. ניהול שוטף של חשבון המודעות הוא אחד הגורמים החשובים ביותר להצלחה. אתם צריכים כל הזמן לנתח את הביצועים ולעשות שינויים ושיפורים לקמפיינים, כמו:

הוספת מילות מפתח חדשות – זה מאפשר לכם להגיע ליותר אנשים רלוונטים לעסק ולהרחיב את הפעילות

הוספת מילים שליליות – חיפושים שלא יהפכו להמרות מבזבזים את התקציב שלכם ומפחיתים רלוונטיות. ומכיוון שכל יום 15% מהחיפושים בגוגל הם חיפושים חדשים לגמרי, תמיד תצטרכו להוסיף עוד מילים שליליות.

פיצול קבוצות מודעות – אחת הדרכים לשפר CRT וQuality Score היא לפצל את קבוצות המודעות לקבוצות יותר קטנות ויותר רלוונטיות, שלהן אפשר להתאים קופי ודפי נחיתה ממוקדים יותר.

לכבות מילים יקרות – כל הזמן כדאי לבדוק אם יש מילים שעולות הרבה וממירות מעט, ולכבות אותן אם אין אפשרות לשפר.

אופטמיזציה לעמודי נחיתה – תמיד כדאי לשפר את התוכן וההנעה לפעולה בדפי הנחיתה כדי שיהיו רלוונטים יותר למה שהגולשים חיפשו ולהגדיל את אחוז ההמרה. אל תשלחו את כל הגולשים לאותו עמוד.

סוגי קמפיינים נוספים בגוגל אדס

מודעות Display ברשת המדיה

רשת המדיה של גוגל (ידועה כGDN – Google’s Display Network) היא בעצם אוסף של מליוני אתרים שמאפשרים לגוגל להציג מודעות באמצעות מערכת Google Ads, ומאפשרת למפרסמים לקדם את העסק שלהם במגוון דרכים:

מודעות טקסט: המודעות האלה זהות למודעות ברשת החיפוש, אבל מוצגות באתרים שהם חלק מרשת המדיה. אם אתם מפרסמים בחיפוש ורוצים להגיע לעוד אנשים, זאת יכולה להיות דרך אחת. טיפ: תמיד כדאי לעשות A/B test על האפשרות הזאת לפני שמשאירים אותה כדי לוודא שאתם לא פוגעים בביצועי קמפיין החיפוש.

מודעות תמונה(באנרים): אלה מודעות שיותר תופסות את העין ומאפשרות לכם להיות יותר יצירתיים. מצוין לעסקים שצריכים יותר להראות מאשר לכתוב (אופנה, צילום, אירועים, כושר וכו’).

מודעות HTML5: דומות למודעות תמונה, רק שיש בהן אלמנטים אינטראקטיבים ואנימציות שהופכות אותן לאטרטקיביות יותר. דוגמא כאן.

מודעות בGmail: מודעות אינטראקטיביות שמופיעות בטאבים Promotions וSocial בתיבת הג’ימייל שלכם. כשלוחצים על אחת המודעות האלה, היא נפתחת כמו אימייל והיא יכולה לכלול תמונות, סרטון ואפילו טופס מוטמע. המודעות האלה מעולות במיוחד לאיקומרס שרוצים להציג יותר ממוצר אחד במודעה.

בקמפיין חיפוש שמים ביד על מילות מפתח כדי להציג את המודעות, אבל בקמפיין רשת מדיה תוכלו לבחור ולשלב סוגים שונים של טרגוט ומיקוד. הנה כמה:

מילות מפתח: תוכלו להציג את המודעות באתרים של רשת המדיה רק לאנשים שחיפשו ביטויים מסוימים או רק בעמודים שכוללים ביטוי מסוים.

תחומי עניין ורימרקטינג: תוכלו להציג את המודעות רק לאנשים שגוגל מזהה שמתענייינים בתחום מסוים, עובדים בתחום מסוים, או שאולי כבר ביקרו באתר שלכם.

:טרוגט דמוגרפי: אפשר להציג את המודעות לגילאים או מינים מסוימים, רמת הכנסה והאם הם הורים או לא(השניים האחרונים לא עובדים יותר מדי בישראל אבל מאוד שימושיים בחו”ל)

מיקומים ונושאים: אפשר להגדיר אתרים ספציפיים שאנחנו רוצים להופיע או לא להופיע בהם, וגם נושאים מסוימים כמו לדוגמא – רק אתרים בתחום החתונות.

מודעות Youtube

בסוף 2006 גוגל קנתה את יוטיוב, ומאז יוטיוב הפכה להזדמנות ענקית למפרסמים ולמקור סבל גדול לכל אותם אנשים שרק רוצים לשמוע מוסיקה בלי פרסומות. הפרסום ביוטיוב הוא אידיאלי להעלאת מודעות למותג, רימרקטינג, ומתאים בעיקר לעסקים שהתוכן שלהם בא ללמד או לייעץ בנושאים מסוימים, כי זאת הסיבה העיקרית שגולשים נכנסים ליוטיוב. אלה סוגי המודעות שאפשר לפרסם שם:

מודעות TrueView In-stream: כולנו מכירים אותן וכולנו הפסקנו לראות סרטונים באמצע בגללן. אלה המודעות שמופיעות לפני, במהלך ואחרי צפייה בסרטונים ביוטיוב ושאפשר לדלג עליהן אחרי 5 שניות. חוץ מיוטיוב, המודעות האלה יכולות להופיע בעוד אתרים שהם חלק מהGDN, והמפרסמים משלמים רק כשהגולש צפה בלפחות 30 שניות מהסרטון(או בכל הסרטון אם הוא פחות מזה).

מודעות TrueView video dicovery ads:  במקום להופיע אוטומטית לפני סרטונים, המודעות האלה ייכולות להופיע בתוצאות החיפוש של יוטיוב. המודעות האלה מושלמות לסרטונים ארוכים, או כאלה ש5 השניות הראשונות לא מושכות במיוחד – בקיצור לחפירות. בדומה למודעות חיפוש בגוגל, גם פה נשלם רק כשמישהו לוחץ על המודעה ומתחיל לצפות בסרטון.

מודעות יוטיוב

מודעות Bumper: כמו הin stream, גם המודעות האלה מופיעות לפני, בזמן ואחרי סרטונים ביוטיוב, רק שהם באורך של מקסימום 6 שניות ואי אפשר לדלג עליהן. הן מושלמות למותגים שרוצים להעלות מודעות ויכולים להעביר מסר בשניות בודדות. התשלום הוא על 1000 צפיות במודעה.

מודעות Shopping

גוגל שופינג צריכה להיות הבחירה הראשונה של כל עסק עם חנות וירטואלית. למרות שאפשר לפרסם את המוצרים במודעות חיפוש רגילות, קמפיין שופינג מפרסם כל מוצר עם תמונה ומחיר, בלי צורך לבחור מילות מפתח.

כדי להציג את המודעות צריך ליצור פיד מוצרים ולהעלות אותו דרך Google Merchant Center, לשים תקציב יומי וביד, והמודעות יופיעו בתוצאות החיפוש כמו בתמונה, וגם בטאב shopping בגוגל:

הערה: לאחרונה גוגל הכריזה שהיא הופכת את מודעות השופינג לחינמיות – רוצו על זה.

מודעות למובייל

קמפיינים של Universal App

מסוף 2017, הקמפיינים האלה הפכו להיות הדרך היחידה לפרסם אפליקציות עם גוגל אדס. הפורמט הזה מעודד גולשים להוריד ולהתקין אפליקציות במכשיר שלהם דרך מודעות שמופיעות בדף תוצאות החיפוש בגוגל, חנות גוגל פליי, יוטיוב ובאתרי הGDN. אפשר להשתמש בקמפיין כדי להגביר את כמות ההורדות של האפליקצייה, או כדי לעודד יותר פעולות אצל מי שהיא כבר מותקנת אצלו. תהליך ההקמה של הקמפיין הוא יותר אוטומטי מהרבה סוגים אחרים בGoogle Ads – צריך בגדול רק לספק את התוכן למודעה, וגוגל כבר עושה את השאר על ידי מציאה והרצה של השילובים הכי אפקטיבים.

 

המודעות האלה(שאפשר להריץ רק במובייל) די דומות למודעות טקסט, ומופיעות בדף תוצאות החיפוש בגוגל. הן מציגות את הURL, את שם העסק ואת תיאור המודעה, רק שבמקום הכותרת יש מספר טלפון לחיץ שמעודד אנשים להתקשר במקום להיכנס לאתר. המודעות האלה טובות בעיקר לנותני שירות שאנשים פשוט מחפשים להתקשר להכי קרוב אליהם כמו חשמלאי לדוגמא.

PPC בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות

מה ההבדל בין ממומן במנועי החיפוש לבין ממומן במדיה חברתית?

ההבדל העיקרי הוא שבמנועי חיפוש אנחנו מציגים מודעות לאנשים שחיפשו את המוצר/שירות ובמדיה חברתית אנחנו מציגים מודעות לקהלים שעשויים להתעניין בשירות שלנו לפי דמוגרפיה, תחומי עניין, עיסוק ועוד. לכן בשביל קמפיין סושיאל מוצלח, הקריאטיב של המודעה צריך להיות יותר מושך וענייני – כי פה אתם נלחמים על תשומת הלב של הגולש. 

הבדל נוסף הוא איפה מתבצעת המכירה. במנועי החיפוש – המודעה היא יחסית עם חשיבות נמוכה יותר – אנשים הרבה פעמים לוחצים על מודעה אחרי שקראו את הכותרת בלבד. מה שחשוב יותר זה מבנה הקמפיין, הטרגוט ואיכות דף הנחיתה. לעומת זאת בסושיאל – קריאטיב טוב זה מה שגורם ללקוח ללחוץ וגם לקנות או להשאיר ליד. 

ומה יותר טוב לעסק שלי?

קודם כל אם זה בתקציב – שילוב של השניים הוא אידיאלי. חשיפה בגוגל ורימרקטינג בפייסבוק עובד מצוין במגוון של עסקים ותעשיות. אם צריך לבחור, אנחנו אוהבים לשאול 2 שאלות:

האם הלקוחות של העסק שלי יודעים מה הם רוצים?

אם אתם מוכרים מוצר או שירות מוכר, שאנשים כבר מחפשים אותו בגוגל  כשהם צריכים אותו – מנועי חיפוש. אם הלקוחות שלכם לא יודעים שהם צריכים/רוצים את השירות או מוצר וצריך להכיר להם אותו – מדיה חברתית.

לדוגמא, עורך דין פלילי – ברגע שמישהו מסתבך הוא מחפש בגוגל עורך דין פלילי ושם כדאי להציג לו מודעה. לעומת זאת – שירות של שיפור יחס המרה באתרי איקומרס –  הרבה בעלי אתרים לא יודעים מה זה שיפור יחס המרה או שהם צריכים את זה, ומדיה חברתית יכולה להיות דרך טובה להכיר להם וליצור את הצורך.

האם האתר/דף הנחיתה שלי הוא איכותי ושיווקי או ככה ככה?

כמו שאמרנו קודם – בגוגל דף הנחיתה אחראי על רוב יצירת העניין אצל הלקוח, ובסושיאל המודעה בפיד עושה את זה. אם האתר או דף הנחיתה שלכם לא משהו, ואין לכם את המשאבים לשפר אותו, תוכלו להשקיע יותר במודעות בסושיאל כדי לנסות לדוג לידים בלי דף נחיתה.

האם התחום שלי נחשב ויזואלי?

תחומים כמו כושר, צילום, אירועים, תכשיטים וכדומה הם תחומים שבהם מודעות חיפוש הרבה פעמים יעבדו פחות טוב ממודעות עם תמונה/סרטון כמו במדיה החברתית. עדיין, זה לא אומר שחייבים להתחיל במדיה חברתית אם אתם בתחום כזה – כי בדיוק בשביל זה יש GDN, יוטיוב וגוגל שופינג.

אפשרויות פרסום בסושיאל

בארץ יש 3 רשתות חברתיות עיקריות שמפרסמים בהן בממומן – פייסבוק, אינסטגראם ולינקדין(יש אנשים שקוראים ליוטיוב רשת חברתית אבל כבר דיברנו עליה):

פרסום בפייסבוק

אם אתם רוצים להגביר מודעות למותג ולאסוף לידים קרים כדי שתוכלו לחמם אותם עם אימייל או רימרקטינג, מודעות פייסבוק זה הכלי המושלם – לידים כאלה יכולים להיות זולים במיוחד.

השיטה הנפוצה ביותר היא להריץ מודעות פייסבוק שמפנות לעמוד נחיתה מושקע וממיר שמציע מגנט לידים חינמי או דיל על מוצרים.

תחשבו על להציע מדריכים, e-books, קופונים, הנחות – כל דבר שיש לו ערך ללקוח.

את הלידים האלה אפשר אחר כך לטרגט באוטוריספונדר שמציג את המותג והמוצרים.

מגנט לידים בפייסבוק
דוגמא למגנט לידים בפייסבוק – בדיקת SEO חינם.

הרבה מותגי איקומרס משתמשים בפייסבוק כדי להציע חבילות של מוצרים כדי להוסיף ערך ולעודד רכישה.

פייסבוק מאפשרת טרגוט מתוחכם יותר מכל רשת אחרת(חוץ מגוגל אולי). אפשר לפרסם לפי תחומי עניין, עבודה, מיקום, פעילות שקשורה למותג שלכם בעבר(לייקים לדף לדוגמא) ועוד הרבה אפשרויות שימושיות.

פרסום באינסטגראם

אינסטגראם זה אומר תמונות ווידאו. אם אתם מוכרים מוצרים שצריך לראות כדי לקנות, זאת הפלטפורמה בשבילכם. בנוסף, אחוז גבוה מהמשתמשים הם בגילאי 18 עד 29 ויש שם יותר נשים וקטינים – אם זה הקהל שלכם – שווה לנסות.

בניגוד לפוסטים רגילים באינסטגראם, למודעות אפשר לצרף לינק לעמוד המוצר או לדף הנחיתה, ולאפשר לגולשים להכיר אתכם יותר טוב ולרכוש מכם גם מחוץ לפלטפורמה.

לינקדין

בלינקדין תמצאו אנשים עם כסף – 75% מהמשתמשים שם מרוויחים מעל 50,000 דולר לשנה או יותר. לתעשיות מסוימות זה המקום למצוא את הלידים הכי חמים.

בניגוד לרוב הרשתות החברתיות, שמתאימות לפרסום B2C, לינקדין מתאימה לפרסום B2B. מוצרים ושירותים לעסקים נוטים להצליח יותר מלינקדין מאשר קמפיינים של B2C.

התעשיות שהכי כדאי להם לנסות לינקדין הן השמה, קורסים ותארים, ומוצרי/שירותי B2B.

ואתם כבר עושים PPC?

כל אחד עם אפילו טיפה זיקה לאינטרנט יכול להבין את היסודות של קידום ממומן ולהקים קמפיינים בפלטפורמות של גוגל, פייסבוק ועוד. אבל מה לא כל אחד יכול לעשות?

– לבנות ולנהל קמפיינים שמביאים החזר השקעה חיובי
– להגדיל אותם במטרה להרחיב את העסק 
– לשפר אותם באופן שוטף כדי להוזיל עלויות ולהגיע ללקוחות חדשים.

הסיבה היא שכדי להשיג מקסימום רווחיות מPPC צריך שילוב של ידע שיווקי עם ידע טכני, וגם אם יש לכם את שניהם – צריך להשקיע כמות יפה של זמן ועבודה.

רוצים להתחיל פרסום ממומן? יש לכם קמפיין והוא לא מכניס כסף כמו שציפיתם? אנחנו בטח נוכל לעזור. דברו איתנו ב050-218-6338  כדי לקבל יותר לידים ויותר מכירות מהממומן.

Author

אור שוורץ

מייסד ומנכ"ל Digitalab. מקדם ובונה אתרים מ2012, חולה על כל דבר שקשור לביצועים ואנליטיקס ובחור נחמד סך הכל

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *