בעת ביקור תמים ביחד עם ידידה שרצתה לאמץ כלב, ראינו את כל הכלבים במכלאה שבמקום לשמוח ולשחק יושבים עצובים וזה עשה לנו משהו. מפה לשם, דיברנו עם המנכ”ל והתחלנו לקדם ב-SEO ו-PPC את עמותת “הרצליה ונתניה אוהבת חיות” במטרה להשיג להם כמה שיותר כלובים ריקים.
ליותר מדי כלבים אין בית ואנחנו ב-DigitaLab החלטנו להשתמש בכוחות העל שלנו בהתנדבות כדי לעזור לשנות את זה.
בעת ביקור תמים ביחד עם ידידה שרצתה לאמץ כלב, ראינו את כל הכלבים במכלאה שבמקום לשמוח ולשחק יושבים עצובים וזה עשה לנו משהו. מפה לשם, דיברנו עם המנכ”ל והתחלנו לקדם ב-SEO ו-PPC את עמותת “הרצליה ונתניה אוהבת חיות” במטרה להשיג להם כמה שיותר כלובים ריקים.
הדבר הראשון שבדקנו זה החלק הטכני, ופה נתקלנו ב-2 בעיות:
בעיה – בגוגל היו מאונדקסים דפים להמון כלבים שכבר אומצו. למה זה בעייתי? גוגל מקציב לכל אתר מספר מסוים של דפים שאותם הוא סורק לפני שהוא מחליט אם בכלל להציג אותם באינדקס או לא. מכיוון שהיו באתר מאות כלבים משנים קודמות שכבר אומצו ולא רלוונטים, הכלבים שזקוקים כרגע לאימוץ קיבלו פחות חשיפה.
פתרון – ידענו שאם פשוט נמחק את כל הדפים של הכלבים הלא רלוונטים, תהיה צניחה משמעותית בדירוגים מכיוון שפתאום תצוץ כמות ענקית של עמודי 404. לכן כל כלב שכבר אומץ, מחקנו ומיד אחר כך עשינו רידיירקט לכלב דומה שעדיין לא אומץ או לעמוד שמרכז את כל הכלבים שזקוקים לאימוץ. ככה גם גוגל מרוצה וגם הגולשים נשארו מרוצים כי הם הגיעו לאן שרצו כשלחצו על התוצאה בגוגל, למרות שהעמוד המקורי כבר לא קיים. לפני זה, רוב הגולשים היו מגיעים לעמוד עם כלב שכבר אומץ ובדרך כלל היו חוזרים אחורה לתוצאות החיפוש.
בעיה – מהירות טעינת האתר. כשניתחנו את מהירות האתר ראינו שהוא מאוד איטי (בעיקר במובייל) בעיקר בגלל חבילת אחסון לא מתאימה ותמונות שלא עברו אופטמיזציה. זה לא סוד ש-50% מהגולשים במובייל מצפים שהוא העמוד ייטען תוך 2 שניות וככל שהאתר יותר איטי – אחוז הנטישה יהיה יותר גבוה.
פתרון – לא נחפור על הפרטים היבשים אבל בגדול – שרת חדש, תעודת SSL חדשה, דאגנו גם שהתמונות יטענו רק כשהגולש גולל למטה אליהם בדפים שעמוסים בתמונות, ועשינו קצת אופטמיזציה לקוד ולתמונות – ה-Bounce Rate ירד משמעותית והגולשים נשארו באתר מספיק זמן כדי להתאהב בכלבים.
התחלנו לקדם את האתר בתחילת בפברואר עם אחוז המרה מאורגני של 2.37%. היום אנחנו בסוף מאי עם אחוז המרה של 7.55% ועם גדילה של 35% בזמן השהייה באתר. זכרו – דאגתם לחווית משתמש טובה ותוכן רלוונטי לגולש = עשיתם 80% מהעבודת ה-SEO.
בעיה – אתם מרגישים שאתם יכולים להפיק יותר מהקמפיינים והנכסים הדיגיטלים שלכם אבל אין לכם מספיק זמן וידע לדאוג לכך, אתם מעדיפים לעשות את מה שאתם אוהבים יותר בעסק במקום להתעסק בשיווק.
פתרון – דברו עם Digitalab