לפני חודשיים התחלנו לקדם את אחת החברות המובילות בתחום הייעוץ B2B בישראל. מדובר בקבוצת חברות אשר כל חברה עוסקת בתחום ייעוץ שונה, כל החברות מרוכזות באתר אחד. אחת הבעיות העיקריות היו שגוגל לא הבין במה האתר עוסק בגלל ריבוי הנושאים.
כשהתחלנו את הפרויקט תכננו את תהליך ה-SEO הצפוי לנו; אנחנו מאמינים ש-80% מהצלחה טמונה בתכנון נכון. לקחנו בחשבון את האתגרים העומדים בפנינו (אתר מורכב עם אלפי עמודים במספר שפות)ובנינו תוכנית עבודה מותאמת ללקוח.
השלב הראשוני כלל עבודה טכנית בה הסרנו עמודים לא רלוונטים מהאינדקס, ביצענו רידיירקטים, הפניות לעמודי 404, טיפול בתיוגי canonil שלא היו תואמים, טיפול בהגדרות אבטחה, hreflang ועוד. כל הפעולות נעשו על מנת שגוגל יראה את האתר בצורה יותר ברורה עם כמה שפחות תקלות.
לאחר סיום החלק הטכני הגיע הזמן לבחור מילים לקידום. עשינו מחקר מילים בו בדקנו מהן המילים המובילות בכל תחום, מה הוא נפח החיפוש ותחרותיות. בחרנו מילים רלוונטיות לכל חברה מתוך קבוצת החברות, טיפלנו בH1 ובמטה דאטה על מנת לשקף לגוגל שהאתר עוסק במספר תחומים, התאמנו את המילים ע”פ העמודים הקיימים בשלב הראשוני וריכזנו מילים שכדאי לייצר עבורם תוכן בהמשך. במקביל עשינו מחקר מתחרים בו בחנו את המילים שהמתחרים מדרגים עליהם, בחנו את האתרים שלהם ביחס לאתר שאנו מקדמים על מנת להבין מה נכון ומה לא נכון.
אחד האתגרים היה לקדם את עמוד הבית של הקבוצה שהיה עמוד כללי וריכז בו מידע על כל החברות. אחד מהביטויים שבחרנו להתמקד בו הוא “חברות ייעוץ אסטרטגי” שיש לו כ140 חיפושים בחודש, בתחילת הדרך היינו במיקום 86 על ביטוי זה. התחלנו בבדיקה איך גוגל קורא את העמוד, מה התוכן הכי משמעותי עבורו. דאגנו להתאים את כותרות h1 ו-h2 בהתאם לביטוי, ערכנו את המטה דאטה ועשינו אופטימיזציה לתמונות בעמוד. בנוסף, ערכנו את התוכן בעמוד לקריטריונים של גוגל והפכנו אותו לקריא יותר למשתמשי האתר, שמנו דגש על כמות המילים, חלוקה לפסקאות, שימוש במילים מעולם התוכן וכדומה.
לאחר 10 ימים מהתאמת התוכן בהתאם לביטוי הגענו לעמוד הראשון בגוגל מהעמוד השמיני.. כמו שציינו בהתחלה, הצלחה היא 80% תכנון נכון וזאת דוגמא נפלאה לכך. שיפרנו את האתר עבור גוגל ועבור הגולשים והתוצאות לא איחרו לבוא. עכשיו עוברים למילת המפתח המעניינת הבאה…